Als we van onze klanten leden maken

The Membership Economy van Robbie Kellman Baxter biedt een interessant inzicht in hoe het community-model toegevoegde waarde kan bieden voor bedrijven op een manier dat veel verder gaat dan klassieke fideliteitsacties. Aan de hand van uiteenlopende cases wordt de strategie en tactiek uit de doeken gedaan.

Voor ons onderzoek betekent dit niettemin maar één aspect van het inzetten van de dynamiek van community’s.

Er valt hoe dan ook heel wat te leren van en te citeren uit dit boek. Alvast ééntje om te onthouden:

“Many content-oriented companies try this approach of just gathering as much content as possible and offering it at a monthly price when their members might want depth in a few key areas or access to a community of like-minded people. In many cases, it’s not the stuff people want; it’s the curation and community. If the primary benefit is supposed to be the community, there must be a critical mass to enable a network effect. This means that the group itself and the connections of members to one another is the primary benefit of the community.”

The Membership Economy, Robbie Kellman Baxter, McGraw Hill Education, 2015, ISBN 9780071839327

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s